is het waar dat er met chemicalien in de atmosfeer wordt gespoten om het weer te beinvloeden ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Milieu
2.1K

Antwoorden (4)

Ja. Dat was het geval bij de olympische spelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, zowel in China, Rusland als Amerika is er geexperimenteerd met het zgn inzaaien van wolken.
Voor de landbouw kan een regenbuitje heel wenselijk zijn, maar denk ook aan de mogelijkheid om het dagenlang te laten stortregenen boven het kampement van je vijand.
Met name zilverjodide gaf enig resultaat, maar een succes is het nooit geworden.
12 jaar geleden
Ja, dat is waar. In China wordt het zelfs als iets heel normaals gezien. In vrijwel alle Chinese steden heb je een Instituut voor Weersaanpassing zoals dat officieel heet. Meestal is dit in samenwerking met het leger die dan raketten met chemicaliën de lucht inschiet om bijvoorbeeld in tijden van grote droogte het weer eens te laten regenen, om te voorkomen dat grote stortbuien de stad onder water zetten of juist om door middel van regen het wat te laten afkoelen als het in de zomer erg heet is.

Dit wordt overigens wel gewoon aangekondigd zodat mensen er rekening mee kunnen houden. Heel erg goed werkt het echter niet niet. Vorig jaar hadden ze het nog laten sneeuwen en toen viel er zoveel dat het dagen heeft gekost om alle sneeuw te ruimen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja,als het mooi weer is zie je in de lucht allemaal strepen,veroorzaakt door straaljagers.Is geen condens want die strepen verdwynen maar deze strepen worden brederzetten uit,en met veel lyken het vreemde wolken