Kunnen slakken overleven op een dak van vetplanten?

Ze komen met deze stortbuien via ons vetplanten dak naar beneden en wij begrijpen dat dus niet.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Natuur
1.2K
Rieneke1
3 jaar geleden
Ik vermoed niet lang, want ze zullen er niet voldoende vochtige plekjes vinden in tijden van droogte.

Antwoorden (1)

Zowel naaktslakken als huisjesslakken kunnen vrij gemakkelijk overleven in allerlei soorten omstandigheden. Als ze af en toe een vochtig plekje hebben zijn ze al snel tevreden. Ze leven van alles wat groen is, vreten sla, kool, hosta's en zelfs vetplantjes kaal. Het is niet voor niets, dat je ze overal tegenkomt. Na een regenbui is het helemaal hemels voor ze, maar ze hebben het niet perse nodig. Dat ze naar beneden spoelen is alleen maar een teken, dat ze in groter getale op je dak aanwezig zijn. Zelfs onder een dik vetplantendak heb je voldoende vochtige plekken waar ze zich kunnen schuil houden en eitjes kunnen leggen.