Waarom kun je Marokkaanse munt niet overhouden in huis en woekert een stek ervan wel buiten?

Ik heb alles geprobeerd; aarde, extra licht etc.

4 jaar geleden
in: Natuur
1.7K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik heb zelf wel Munt binnen groeien en ken meerdere die dat ook hebben. Dit al gelezen? https://www.maarnatuurlijk.be/munt-binnen-kweken/

Antwoorden (2)

Munt groeit met woekerende wortels in erg vochtige grond. Het is een moerasplant. Buiten zal het dus zeker goed gaan (als er genoeg vocht in de grond zit), maar in huis zal het ook moeten kunnen als je rekening houdt met ruimte en vocht.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Probeer eens de munt in een vochtige theedoek te rollen en onderin de groentelade te bewaren. Blijft zo langer goed en maak geregeld de theedoek even nat weer.