Weet iemand een adres waar je spirella algen of chlorella algen kunt kopen? (levend(?

Voor ons profielwerkstuk willen wij onderzoek naar eetbare algen doen. Deze willen we zelf kweken. Spirella en chlorella algen zijn hier dus uitermate geschikt voor, alleen deze levende algen lijken nergens te koop... Kan iemand ons helpen aan een adres of contactpersoon?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Natuur
2.8K

Antwoorden (1)

Nee, daar is in Europa geen adres voor te vinden.

De algen heten spirulina en chlorella.

De blauwgroene spirulina-alg is een zoutwateralg die oorspronkelijk in mineraalrijke rivieren groeit. Tegenwoordig wordt de alg gekweekt, vooral in Noord-Amerika en Azië. Er zijn twee soorten algen die worden gebruikt om een spirulinasupplement te maken: Arthrospira platensis en Arthrospira maxima.

Chlorella komt uit zoet water en is een groenige micro-alg. Er zijn verschillende soorten chlorella, maar in de supplementen worden vooral Chlorella pyrenoidosa en Chlorella vulgaris gebruikt. Het wordt met name in Korea en Japan gekweekt.

In Nederland zijn de algen alleen verwerkt te koop, in tabletten, capsules of als poeder. Je zult moeten zoeken in Azië en Noord-Amerika naar kwekerijen die de algen ook aan particulieren willen verkopen.