Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (2)

Een conifeer, lijkt mij.
Een conifeer thuja.
De westerse levensboom (Thuja occidentalis) is een groenblijvende conifeer uit de cipresfamilie (Cupressaceae) die van nature voorkomt in het oosten van Canada en in de noordelijke en oostelijke delen van de Verenigde Staten.
In tegenstelling tot de reuzenlevensboom blijft de westerse levensboom vrij klein. De meeste bomen worden niet groter dan 15 meter, met een stamomtrek van 90 centimeter. Veelal vormt hij een kwijnende of gedrongen boom. De geribbelde schors is roodbruin, maar grijsachtiger dan de reuzenlevensboom. De bladeren zijn 3 à 5 mm lang en geschubd. De zaadkegels zijn slank, geelgroen en later bruin, 9 à 14 mm lang en 4 à 5 mm breed. Ze bestaan uit 6 tot 8 overlappende schubben en bevatten zo'n 8 zaden.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 11 mei 2019 13:47: afbeelding
Plaatje bij antwoord
SimonV
4 jaar geleden
Lijkt mij geen Thuja, daar is hij te recht/stijl voor. Een Thuja is meer kegelvormig. Dit lijkt mij meer een Taxus. En dan wel de Baccata Fastigiata. Als-ie platte zachte naalden heeft, dan ben ik er zeker van.
(Lees meer...)
4 jaar geleden
SimonV
4 jaar geleden
Zou kunnen. Maar de boom op de foto vind ik ook redelijk kegelvormig. Dus Thuja.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding