Kan ik deze cactus nog redden?

Hoi,
Mijn cactus heeft aan de onderkant van zijn stam bruine vlekken en bruin/grijs/witte spikkels. Is er iets waarmee ik hem kan redden?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Natuur
6.6K
Ritsuka
5 jaar geleden
Te veel water? Verkeerde grond?

Antwoorden (1)

Dit is geen cactus, maar een Euphorbia. En wat je ziet kan helemaal geen kwaad, het onderste deel verhout, zo te zien ishet geen rot of zo. Is het zacht, of hard? Als het hard is is het verhout. Mijn exemplaar heeft al jaren zo'n onderkantje, en wordt alleen maar mooier en groter.
5 jaar geleden
Rieneke1
5 jaar geleden
Iets meer vocht kan in geval van verhouten geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Hoi Hanneke! Bedankt voor je reactie. Dit stelt me enorm gerust. Ook bedankt voor het geven van de juiste naam. Voor mij is alles met stekels een cactus HAHA geen plantenkenner. Hoeveel water zou jij een Euphorbia geven van ongeveer 1 meter hoog? Bedankt topper! Groetjes!
HannekeJanssen
5 jaar geleden
Oh, hoeveel water, daar heb ik werkelijk geen idee van! Ik verwaarloos mijn planten altijd, en daar doen ze het goed op. Eens per twee / drie weken eens een scheut? Ligt er ook erg aan hoe warm je het stookt....