Omdat er meestal wind is die de regendruppels naar opzij blaast.
9 jaar geleden
Mdat het tijdens het regenen vaak ook waait, waardoor de druppels een andere kant op gaan.
9 jaar geleden
Regen hoeft niet recht naar beneden te vallen, maar het kan echt wel. Meestal hangt regen samen met een (warmte of kou) front en dan staat er wind, dus blaast die de druppels mee. regen kan recht naar beneden vallen, bij voorbeeld tegen het einde van een onweersbui, als het minder heftig begint te regenen. Zijn de druppels groot dan valt de regen steiler/ rechter naar beneden. Motregen valt bijna nooit recht omlaag.

Ook komt het voor dat een front lang op dezelfde plaats blijft hangen; het verplaatst zich maar niet en er komt geen eind aan de regen. Ook in dat geval valt die vrijwel recht omlaag. Dan veroorzaakt de regen veel overlast.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mooi antwoord.
het valt veel te hoog en het is behoorlijk licht klein beetje wind is er maar voor nodig