wat is het beste lok middel voor in een muizen val?

mijn oma heeft last van zeer brutale muizen in het hele huis

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Natuur
2.7K
Z512099
5 jaar geleden
Zie: https://www.startpagina.nl/v/wonen/vraag/285536/vinden-muizen-lekker/
Reddie
5 jaar geleden
Met muizengif droogt een muis op zeer pijnlijke manier uit.
Na het eren van het gif kan een muis nog teruggaan neer zijn schuilplaats.
Dat betekent dat je overal in huis verborgen lijkjes houdt, waar weer ander ongedierte op af komt.
Met een muizenval kun je zo'n lijkje gewoon afvoeren.
Rieneke1
5 jaar geleden
Vraag je oma erop te letten dat er niets te halen valt. Kijk hoe ze binnenkomen en druppel daar pepermuntolie. Koop zo'n piepapparaat voor in het stopcontact. Waarom dieren doden als het ook anders kan?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Pindakaas maar om ze te verdelgen kun je beter lokdoosjes halen met muizengif.
juist dat je klapvallen neer zet met voedsel erop trekt het juist muizen aan in plaats dat je er vanaf komt. Het heet niets voor niets muizenplaag. Waar 1 muis is zitten vaak een complete nest van 15 muizen. En ze zijn heel snel met vermeren. bestel hier uw pakket tegen muizen
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Er zijn verschillende soorten lok middelen, zoals blokje kaas, pindakaas, spekblokje die heel effectief zijn. Pindakaas houdt langere tijd goed, terwijl de twee andere lok middelen na enige tijd schimmelen. Voor meer informatie: https://bestrijdingsservice.nl/muizen-bestrijden/

Antwoorden (2)

Pindakaas. Blijft ook nog zeer lang goed.
Gebruik echter wel een ‘diervriendelijke’ muizenval, waarbij het dier niet gewond raakt maar zonder verder lijden in één keer gedood wordt.
De MotMus Mjölner wordt bijvoorbeeld alleen geactiveerd als de muis met beide voorpoten voor het aas staat en het deksel opheft. Het ontwerp van de muizenval zorgt ervoor dat de muis meteen doodgaat in plaats van gewond te raken of te ontsnappen met het aas. Goedgekeurd door het Zweedse Environmental Protection Agency.
Toegevoegd op 17 december 2018 09:22: bron
Plaatje bij antwoord
SimonV
5 jaar geleden
Chocola, chocoladepasta, ontbijtkoek zijn naast pindakaas goede lokmiddelen.
Wat echter bij mij het beste werkte was een kat. In het asiel zitten lieve mooie en sterke katten die op een gouden mandje wachten. Is dat geen idee voor jouw oma?
.
Diervriendelijker dan een kat kan eigenlijk niet. Geen nare muizenval maar de aanwezigheid van een kat, nou die gaan ze wel uit de weg hoor! Beter kan niet.
Toegevoegd op 17 december 2018 09:26: tekst
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Rieneke1
5 jaar geleden
Een kat haal je in huis omdat je van katten houdt en ze graag als gezelschap hebt, niet als muizenverdrijver. Dan lijkt zo'n piepapparaatje me stukken diervriendelijker.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Is ook zo!
Lijkt me dat je van katten houdt als je ervoor kiest. Wellicht te simpel gedacht..