Mijn olijfboom op het terras krijgt gele blaadjes. Krijgt de plant te veel of te weinig water?

Mijn olijfboom zit in een pot. Dit jaar kwamen er geen bloempjes tevoorschijn.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Flora
5.2K

Antwoorden (1)

Verkleurende bladeren zijn vaak een teken van te veel water. Als de bladeren geel of bruin worden, is het verstandig de plant minder water te geven. Controleer dit door je vinger regelmatig in de aarde te steken.

Buiten kan het ook zo zijn dat de plant, onderop in de pot, het water niet kwijt kan. Boor in dit geval een afvoergat, aan de onderzijde van de plantenbak, zodat overtollig water weg kan lopen.