Welke is een goede hoge tuinafscheiding?

Ik wil graag een hoge afscheiding voor meer privacy in mijn tuin .
Hoger als een standaard schutting.
Wat kan ik dan t beste planten?
T moet ook eigelijk meteen hoog zijn /worden wil niet jaren hoeven wachten.
Iemand een idee?

Weet jij het antwoord?

/2500

BAMBOE...Wil je een groene afscheiding: goede keus is bamboe, te koop op rol dus als schutting, maar ook als plant en groeit snel. Hoger dan standaard -1.80cm- kan wel bij koophuizen maar niet bij huurhuizen. Sommige gemeenten hebben een eigen regel met verschillende hoogten, beter even navragen. Als het meteen hoog moet zijn, keus uit Hoog Hekwerk van stenen gemetseld of een stevige planken hekwerk, of de schuttingen van waaibomenpapier. GROEN ...Wil je een groene afscheiding: goede keus is bamboe, te koop op rol dus als schutting, maar ook als plant en groeit snel. - Je kunt trouwens ook een hoge schutting plaatsen waar je tegenaan klimop zet die snel groeit. Houdt rekening met meebepalen van de buren zodra je OP de erfgrens iets neerzet, plant. Gezamenlijk iets neerzetten heeft het grote voordeel samen de rekening betalen, maar het misschien nog grotere nadeel dat de buren iets anders willen plaatsen. Uit de erfgrens geplaatst is het in principe ook niet meer te snoeien door de buren. Bamboe planten ... Bamboe blijft het hele jaar groen, groeit vaak razendsnel en heeft veel variatie in bladvormen en kleuren. Er is voor elke standplaats wel een passend soort te vinden. --- waaibomenpapier mz waaibomenhout

Toegevoegd op 29 april 2018 15:24: tekst
Bronnen:
https://www.vtwonen.nl/tuinieren/tuinvideo...

Leibomen kun je aanplanten...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100