Hoe werkt een Kompas?

hoe werkt een kompas (het liefst op een meest gemakkelijke manier).

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Natuur

Het beste antwoord

Een kompas werkt met magneetvelden. De aarde heeft een magneetveld om zich heen. Een kompas is een magneet met een (magnetische) noordpool en zuidpool. Zo noemen we dat in de natuurkunde. Die magneet (kompas) richt zich naar het aardmagnetisch veld.
Dat een kompas een magneet is, en zich richt in een magneetveld kun je controleren met bijvoorbeeld een koelkast magneetje.
6 jaar geleden
Reddie
6 jaar geleden
@TrudyDuts, dank voor je correctie.