hoe kom ik van mijn woekerende hop af?

ik heb 4 jaren geleden een hop geplant tegen de achterkant van mijn schutting maar daar heb ik nogal spijt van want iedere zomer overwoekerd hij alles wat op zijn pad komt en aan bierbrouwen doe ik niet
hoe kom ik van het gedrocht af

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Natuur
4.4K
Castle
6 jaar geleden
Starten met bierbrouwen? ;-)
Rieneke1
6 jaar geleden
Zolang je maar geen gif gaat spuiten!

Antwoorden (1)

Deze oplossing werkte:
Hop verwijderen, inclusief zoveel mogelijk wortels.
Leg daarna gedurende twee jaar tegels of bakstenen op de plaats waarde de hop groeide om nieuwe aanwas te voorkomen.

Toegevoegd na 12 minuten:
Je kunt ook op het betreffende gebied landbouwplastic leggen en het daarna met aarde bedekken.
SimonV