Wie weet welk insect dit is?

Enige tijd geleden stelde ik de raag ook: welk insect is dit? Door gedoe met mijn account ben ik het antwoord kwijt geraakt. We zagen ze op sommige plekken in Frankrijk vliegen en met veel geduld kon mijn man deze foto maken, toen een van de insecten eindelijk stil bleef zitten.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Natuur
1.6K

Antwoorden (1)

Dat is een Gewone vlinderhaft, , Ascalaphus libelluloides. Wordt ook wel bastaardlibel genoemd. Een aparte combinatie van een vlieg, een libel en een haft. En hij is familie van de mierenleeuw en de gaasvlieg.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dankjewel! Ik weet het weer. Jij was het ook, die me eerder dit antwoord gaf.