Test: hoe denk je over het milieu? iemand nog ideeën voor vragen met a,b,c antwoorden?

Ik moet voor school een project maken met daarbij een test over hoe milieubewust je bent, daarbij maak ik dus vragen van die 1 2 of 3 punten hebben, iemand nog ideeën voor de vragen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Milieu
1.4K

Antwoorden (4)

Vraag: Als je even weg gaat voor boodschappen wat doe je dan?
A: Ik laat de radio aanstaan want dat is lekker voor mijn honden die thuis blijven (2 punten)
B: Ik zet al mijn apparatuur volledig uit (3 punten)
C: Ik be toch zo terug dus laat mijn TV wel even aanstaan (1 punt)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je leest op internet een scherp artikel over negatieve invloed van ons consumptiegedrag op het milieu.
Wat doe je?
a. Je gaat direct naar de winkel om zaadjes voor een eigen groentetuin en spaarlampen te kopen.
b. Je print enthousiast het artikel uit. Na verloop van tijd verdwijnt het, met je goede voornemens, in de prullenbak.
c. Niets. "Wat kun je nu in je eentje doen?!"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
* Een schoon milieu begint bij jezelf; dus ik douche me drie keer per dag (...punten).
* Ik douche me drie keer per week, dat moet voldoende zijn (...punten)
* Ik douche zelden of nooit, want zo bespaar ik het milieu veel zeepresten en schoonmaakmiddelen ( ...punten)

Ik laat het toekennen van het aantal punten aan jou over, want ik ga niet al het huiswerk voor je doen. ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe oud is je doelgroep? Als het basisschoolleerlingen zijn, moet je nl. hele andere vragen maken dan wanneer het middelbare scholieren zijn.

En bovendien moet je er rekening mee houden dat zo'n testje eigenlijk iets moet leren aan je doelgroep. Als je de vragen te makkelijk maakt, gaan ze allemaal het wenselijke antwoord invullen omdat ze toch wel weten dat ze daar 3 punten voor krijgen. Een paar voorbeelden:

Afval scheiden:
a. Daar doen wij thuis niet aan
b. Dat doen alleen mijn ouders
c. Dat doe ik altijd

Hier ligt het er dik op dat antwoord c 3 punten op gaat leveren en antwoord a maar 1.
Dus verzin vragen die eigenlijk net iets te moeilijk zijn voor je doelgroep of waar iets in zit waar ze nog wat van kunnen leren omdat ze dat nog niet wisten.