waarom schapen op een losloopgebied voor honden ?

Dit veld bij de dommel is nu voor vele hondenbezitters weken niet toegangkelijk vanwege de vele schapenkeutels deze worden door de honden opgegeten waardoor zij ziek worden.er zijn al zo weinig losloopgebieden

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Natuur
1K

Antwoorden (1)

Ook de natuur in het losloopgebied voor honden moet onderhouden worden. De beste manier om dat de doen is, naar de mening van de beheerder, met schapen.

Het probleem van de keutels is op te lossen door de honden eventueel te muilkorven, maar andersom zullen ook de schapen niet blij worden van honden. Dat een gebied even niet toegankelijk is, is dus voor beide partijen fijn.

Er zijn niet veel gebieden waar je met de hand los kan lopen, maar ze zijn er wél. De baas-met-hond kán zich verplaatsen, de natuur niet. Tja, heel vervelend, maar dan moet de hond tijdelijk even wijken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+ Om de paar weken komt er in Rotterdam een kudde schapen een groot gemeente grasland "maaien". Grasperceel wordt afgezet. Daarna wordt de kudde verplaatst naar een volgend terrein. Er is nog niet ene hond ziek geworden. Misschien krijgen de honden in Kralingen genoeg te eten.
http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/opmerkelijk/rotterdamse-straten-bezaaid-met-schapenkeutels
Draaideur gemeenteraadslid Van Gent is inmiddels vertrokken. De honden moeten ook een paar dagen wijken.