Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Op welke manier draag jij je steentje bij aan een beter milieu?

Milieu in de zin van; natuurbehoud, klimaatverandering enzo.
Ik doel niet op sociaal leefmilieu.

We hadden het net al even over het scheiden van afval. Jammer genoeg bleek niet iedereen zich hier even bewust mee bezig te houden.

Op welke manier hou jij rekening met het milieu? Zuinige auto, openbaar vervoer of fiets. Groene stroom, oplaadbare batterijen, spaarlampen. Afvalverwerking etc.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Milieu
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (10)

Ik ruim altijd mijn eigen afval achter me op, ik laat me begraven...

Maar meer doe ik niet, buiten meedraaien zoals alle anderen in mijn omgeving dat doen... zoals zuinige auto, openbaar vervoer of fiets. Groene stroom, oplaadbare batterijen, spaarlampen. Afvalverwerking etc.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door mijn afvalwater in de daarvoor bestemde afvalwaterbakken weg te gooien...

Om de wetgeving voor mijn branche maar even letterlijk te citeren...

Maar werk tegenwoordig voornamelijk met gedeminiraliseerd water. En dat is vooralsnog niet schadelijk voor het milieu...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik scheid papier en glas. Ik reis zelden met de auto. Ik hergebruik plastic tasjes. Ik ben vegetariër.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb geen auto...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen vlees eten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga soms fietsen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga nooit met de auto, alleen te voet, te fiets of met het openbaar vervoer. Ik scheid afval. Ik scheur indien van toepassing zelfs het plastic venstertje uit een enveloppe, gooi dat bij het gewone afval en de rest bij het oud papier. Lege batterijen lever ik in. Ik eet geen vlees of vis. Ik stem op SP, Partij voor de Dieren of Groen Links. Ik gooi buiten niks op de grond (hoogstens een klokhuis van een appel, zodat de vogels er nog wat aan hebben). Als ze folders in het centrum uitdelen dan pak ik die niet zoals iedereen klakkeloos aan, maar vraag waar het over gaat. Als het niet interessant is (en dat is het meestal inderdaad niet), dan hoef ik er geen. Als iedereen dat zou doen dan zou dat een hoop papierafval schelen. Ik doe mijn boodschappen in een natuurwinkel. Ik doe een trui aan als ik het koud heb (in plaats van de verwarming een standje hoger zetten), etc, etc, etc...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niets. Het milieu kan me volledig aan m'n reedt roesten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik probeer zo weinig mogelijk te verspillen, maar wel op een manier dat een normaal gebruik mogelijk blijft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer zoveel mogelijk te fietsen, boodschappen doen op de fiets. ( met een fietskar nog wel) dit zouden meer mensen kunnen doen. Wij kunnen veel scheiden, de milieu boer komt bij ons langs, alle plastic afval kan ik in een speciale plastic zak doen. Batt kan ik in een ton gooien die bij AlbertHein in de winkel staat. Wat ik maar kan bijdragen dat doe ik.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding