Hoe haalt men glascontainers leeg?

Bij ons in de buurt zijn onlangs glascontainers geplaatst die onder de grond zitten. Ik zag enorme grote bakken de grond ingaan en vraag me af hoe ze die dingen leegmaken,met een soort stofzuiger ofzo??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Milieu
1.1K

Antwoorden (5)

De container wordt in zijn geheel omhooggehaald, en geleegd door de kleppen die onderaan de container zitten, te openen. Alles valt dan in de vrachtwagen, die zelf een soort hijskraantje heeft, de kleppen gaan weer dicht, en de container zakt weer in de grond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als dze geleegd moeten worden komt er een vrachtwagen die ze uit de grond hijst waarna boven de vrachtwagen de onderkant geopend wordt, daarna laten ze de containers weer terug de grond inzakken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die containers worden door een speciale vrachtauto met takelinrichting opgehesen. Vervolgens word de bak (door een beweegbare opening aan de onderkant) leeggestort in de laadbak van de vrachtauto. Daarna wordt de lege container weer teruggeplaatst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij ons staan ze bovengronds,maar met 3 openingen om wit,groen en bruin glas in te deponeren . Ook hier komt de vrachtauto de boel optakelen en hangt de container zo,dat de verschillen de kleuren flessen enz. corresponderen met de 3 compartimenten in de vrachtauto. Darna worden de kleppen onder in de container geopend en met een enorme herrie komt et glas in de vrachtwagen,kleur bij kleur.