Hoe lang duurt een hittegolf en wanneer hebben we die voor het laatst gehad?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Milieu
2.3K

Het beste antwoord

De nederlande definitie van een hittegolf is als het 5 dagen boven de 25 graden is waarvan 3 dagen 30graden of meer is.Maar ja een nederlande hittegolf is naar griekse begrippen lekker koel.En op ijsland is het een hittegolf als het een dag of 3 boven de 20 graden is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Vorig jaar nog. Een hitte golf is dat er een aantal dagen een hele hoge temperatuur is.

Toegevoegd na 1 minuut:
Details: Als er 5 dagen achter elkaar een temperatuur is van 25 graden of hoger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Even aanvullen, 5 dagen boven de 25 graden waarvan 3 dagen minimaal 30 graden in de Bilt.
De West-Europese hittegolf van 2006 was een periode van extreem heet weer die eind juni 2006 in West-Europa begon.

De getroffen landen waren onder andere Nederland, België, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk, Italië en Duitsland.

Verscheidene records werden gebroken. In Nederland, België, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk was juli 2006 de warmste maand sinds het begin van de officiële metingen.

Volgens de VN werden Nederland en België getroffen door een enorme natuurramp: een hittegolf...