Moet je het ergens aangeven als je een dode vos langs de weg ziet liggen?

Ik kwam er gistermorgen een tegen en vanmorgen lag hij er nog steeds.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Milieu
4.4K

Het beste antwoord

Het liefst wel, dode dieren zijn namelijk een bron voor ziektekiemen en kunnen tevens stankoverlast veroorzaken.

Per gemeente zou er een meldpunt voor dode dieren moeten zijn, als er een dierenambulance in jou gemeente zit, dan zijn zij vaak de aangewezen personen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

als de vos langs de snelweg ligt, is rijkswaterstaat de instantie die je moet hebben.
bij andere wegen kan je de dierenambulance inseinen.
13 jaar geleden
Ik heb de politie gebeld, toen ik een keer een dode zwaan zag drijven - bij mij 'op het dorp' is geen dierenambulance...

(Natuurlijk NIET 112 - maar dat lijkt me logisch...)

Bovendien vond ik het in dit geval extra-gerechtvaardig, omdat zwanen beschermde vogels zijn, en ik vond het nogal verdacht : 'vrouw' en kinders dreven eromheen, dus het leek me niet, dat die zwaan van ouderdom overleden zou zijn....