Hoeveel kilo afval produceert een mens gemiddeld in zijn of haar leven?

Hoeveel kilo aan afval produceert de mens, gedurende een gemiddeld mensenleven? of hoeveel m3?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Milieu
5K

Het beste antwoord

Per persoon 561 kilo per jaar
een mens wordt gemiddeld 75 jaar
dus 31 977 kilo
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Deze afvalmassa (normaal zo'n 150 gram per dag) bestaat uit onverteerde voedselresten, gistings- en rottingsproducten, afbraakproducten van gal (die de kleur eraan geven), veel bacteriën en afscheidingsproducten van de dikke darm (water, zouten en slijm). (bron: Encarta Winkler Prins Encyclopedie) In Nederland wordt een mens gemiddeld ongeveer 75 jaar, dus deze mens zou ongeveer 75 jaar x 365 dagen x 150 gram = ruim 4100 kilo ! Een mens produceert gemiddeld tussen de 1 en 2 liter urine per dag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit is dus een ander soort afval!!