Waarom gebruikt de mensheid nog steeds olie en gas om machines aan te drijven?

Zoals Tesla (1856-1943) het al had ontdekt, kon elke machine aangedreven worden door free energy in plaats van door olie, kolen, of gas. Waarom rijden onze auto's dan nog steeds op benzine?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Milieu
1.1K
Cryofiel
10 jaar geleden
Tesla heeft niets ontdekt. Misschien dat hij in de waan was dat hij iets had ontdekt, misschien dat tegenwoordig bepaalde groepjes occultisten het verhaal rondbazuinen dat Tesla iets zou hebben ontdekt, dat weet ik niet. Feit is dat Tesla's "vrije energie" niet op die manier bestaat.

Antwoorden (4)

Er zijn nog geen verlengsnoeren die lang genoeg zijn. Tesla had het over stationaire machines en daar is zijn voorspelling bij uitgekomen. Mobiele machines, zoals een auto, is natuurlijk een heel ander verhaal en zijn nog steeds in ontwikkeling om daar accu's voor te ontwikkelen die een aantrekkelijk rendement en actie-radius hebben. Waarschijnlijk over een paar decennia zal dit wel richting zijn voorspelling gaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tesla was op sommige terreinen ver voor uit op de wereld, maar de claim van gratis energie heeft hij niet waar kunnen maken. Of hij heeft deze ontdekking in zijn graf mee genomen.

Deze claim van gratis gelijkspanning elektrische energie zit in hetzelfde hoek als koude kernfusie. Veel belovend, maar niet herhaalbaar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Thecis
10 jaar geleden
Als je op de juiste plekken de juiste apparatuur zet, kan je een ongelooflijke hoeveelheid energie opwekken (getijden energie en zeker niet te vergeten thermische energie).
Dit zal heel veel kosten, maar energie zou voor ieder beschikbaar kunnen zijn voor (daarna) heel lage kosten. Nadeel is dat er dan niet op verdiend wordt en een aantal (machtige) industrien zullen dit niet tolereren. Maar ik denk al wel dat het mogelijk is en dat Tesla daar in gelijk had.
Ik denk dat een aantal heel rijke mensen, met veel macht, het enorme geld wat er verdient wordt aan olie niet missen willen!
En nieuwe technieken de kop indrukken omdat hun inkomsten anders gevaar lopen!
Electrische autos hebben weinig toekomst, en vaak hebben ze toch een benzinemotor, dus daar hebben ze dan niet zoveel problemen mee!
Maar de echte vervangers van olie,
Die laten ze niet door!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tesla zijn uitvinding was geen free energie maar draadloos stroom verzenden.
Het moest even goed worden opgewekt.