Hoe wordt het glas schoongemaakt?

Toegevoegd na 1 minuut:
Wat er gebeurt met glas dat gerecycled wordt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Milieu

Het beste antwoord

"Omdat andere zaken dan glas de productie van nieuw glas kunnen verstoren, wordt het glas hier schoongemaakt. Grote doppen en dekseltjes en andere zaken die niet in de glasbak horen worden handmatig verwijderd. Lichtere materialen, zoals doppen, deksels, papier en plastic worden met behulp van luchtstromen, magneten en lasers verwijderd. Het wassen van het glas is niet nodig. Ook wordt het glas in kleine stukjes gebroken. De zuivere glasscherven gaan na een strenge controle naar de glasfabriek."

Google <3

Toegevoegd na 1 minuut:
Deze kleinere stukjes glas worden hergebruikt voor bijvoorbeeld aanrechtplaten, terwijl met de grotere stukken glas bijvoorbeeld nieuwe vazen worden gemaakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

daar word nieuw glas van gemaakt. zo zijn de coca cola flesjes van gerecycled glas gemaakt. dat zie je aan dat het een beetje groen glanst;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon omgesmolten en verwerkt tot nieuwe dingen, het vuil verbrand toch bij zulke hoge temperaturen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het wordt met veel water gespoeld/gewassen.