* Reuzenpanda
* Tasmaanse duivel
* Ringstaartmaki
* Woestijnvos
* Ocelot
* Zwarte neushoorn
* Indische neushoorn
* Javaanse neushoorn
* Sumatraanse neushoorn
* Witte neushoorn
* Chimpansee
* Gorilla
* Bonobo
* Orang-oetan
* Aziatische olifant
* Afrikaanse olifant
* Noord-Indochinese tijger
* Chinese tijger
* Amurtijger
* Sumatraanse tijger
* Bengaalse tijger
* Witte tijger
* Jachtluipaard (Acinonyx jubatus)
* Walvissen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
En wat is de ergste hiervan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neushoorn/panda/tijger denk ik.
Wegens weinig exemplaren over, bedreigde habitat, moeizame voortplanting w.b neushoorn en panda.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik word helemaal ongelukkig van het lezen van jouw antwoord :(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
e pest is dat je er nog heel wat soorten bij kunt zetten, zie de overige antwoorden :-(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En één op de vijf plantensoorten... Uitsterven hoort wel bij ontwikkeling, maar we lijken het vakkundig te versnellen.

Andere antwoorden (6)

Als het zo doorgaat is de walvis bijna uitgestorven, helaas.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Reuzenpanda: circa 1400-1600 panda's in het wild.
Die plant zich ook heel slecht voort, zowel in het wild, als in dierentuinen.

Tasmaanse duivel: Populatie tasmaanse duivels fors gedaald tot ongeveer 75.000 dieren.

Ringstaartmaki is nu nog redelijk algemeen, maar hij wordt bedreigd door ontbossing en stroperij.

Er is ook een Nederlandse Rode Lijst.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlandse_Rode_Lijst_(zoogdieren)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
witte ijsbeer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
o ja?
De rivierdolfijn.

De chinese is waarschijnlijk al uitgestorven (alhoewel nog mooi beschreven in het boek 'Last chance to see'), zijn verre familieleden zijn allemaal zwaar bedreigd door de verontreiniging van hun leefgebieden.

En ja, een dolfijn is een zoogdier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Iberische Lynx, waarvan de huidige populatie tussen de 84 en 143 wordt geschat. Oorzaak: onvoldoende prooi (konijn).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het varken is zo vaak voor ons gestorven, dat je eigenlijk zou wensen dat het uitgestorven is.