Wat is beter zijn voor het milieu, een plastic zak die je in de winkel krijgt in die oranje plastic hero's bakken doen,of hergebruiken als vuilniszak?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Milieu

Antwoorden (3)

Een vuilniszak zal je toch wel gebruiken, dus waarom dan niet dat plastic zakje! dat scheelt weer de productie van één plastic zakje. Daar komt bij, nooit de gehele 100% van al het plastic dat word ingezameld zal worden herbruikt, er gaat altijd wel wat verloren in het proces. En de productie van een plastic zakje kost natuurlijk ook weer de nodige energie...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Allebei niet.
Ik gooi de vuilniszak uit mijn afvalbak in de keuken altijd leeg in de container en gebruik die opnieuw, totdat deze kapot is of teveel geuroverlast geeft.
Vervolgens gaat die in de plastic container en pak ik een nieuwe vuilniszak, bij voorkeur een plastic zak die als verpakking voor iets anders gebruikt is ( bijvoorbeeld zoutzak voor de waterontharder , plastic tasjes van het boodschappen doen etc. ).

Gooi je vuilniszak in ieder geval leeg in de container en gooi de zak zelf in de plastic afval container.
Afval dus niet met zak en al jouw eigen container in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoezo ?
Als een afvalzak halfvol zit gebruik je hem toch ook nog ?
Wat maakt het verschil dan met een halfvolle zak of een zojuist leeggegooide zak ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vies klusje xD
Wij gebruiken plastic zakken om plastic afval in te doen. Ook handig toch?