Waar en wanneer was de grootste olieramp ooit?

Je hoort steeds dat die in de Golf van Mexicode grootste in de Amerikaanse geschiedenis was, waar en wanneer was dan de grootte olieramp in degeschiedenis van de wereld?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Milieu

Het beste antwoord

Lakeview Gusher Number One
May 14, 1910 – September, 1911
1,200,000 ton olie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De ramp met de Valdez in Alaska was heel erg, maar de 'stille' rampen die bij de oliewinning in Nigeria en Rusland plaatsvinden, worden angstvallig buiten de publiciteit gehouden...De oliemaatschappijen, zoals Shell in Nigeria, zullen wel weten, welke schade ze er aanrichten, maar 'oogjes dicht en snaveltjes toe, welterusten'...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De huidige ramp zal de boeken ingaan als de grootste.
De vorige rampen zijn niets vergeleken met deze in Mexico.

Een overzichtje van de overige, zie de link.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het antwoord mbt tot de Lakeview Gusher lijkt (indien accuraat) dan toch nog erger te zijn dan deze.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We horen alleen de zichtbare olierampen, maar ik ben banger dat de echte grote rampen voor ons nog steeds verborgen zijn. Want er zijn in Rusland grote gebieden waar jaren olie lekken moerassen hebben overspoelt maar daar wonen haast geen mensen en als ze er wonen dan werken ze voor de olie en houden ze de mond het is toch zo wiens brood men eet wiens woord met spreek. Dus ik hou het op de verborgen rampen die ooit wel eens aan het licht zullen komen.