Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bestaat de mogelijkheid dat we in nederland ook te maken gaan krijgen met fracking als metode om aardgas te winnen

fracking is dmv van injectering van vloeistoffen in aardlagen het erin opgeslagen gas er uit te winnen en controversieel.Zou het in nederland ook gebruikt kunnen worden vraag ik mij af

Toegevoegd na 3 uur:
hydroilic frackturing (verkeerd gespeld)
is de correcte benaming

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Milieu
953

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ik heb er net over gelezen .... http://www.wanttoknow.nl/overige/gasland-verwoestende-resultaten-bij-boren-naar-aardgas/ .... en de trailer gekeken en ben er 100% van overtuigd dat deze manier van gaswinnerij nooit zou worden toegestaan in Nederland.
Het is zo schrikbarend erg wat daar gebeurt, dat er zelfs aan een scam wordt gedacht als ik de discussie onderaan lees.
Nederland is sowieso te klein voor dit soort gaswinnerij. Waar in Slochteren, waar de grootste gasbel is, zou de fracking moeten gebeuren? De bewoners klagen nu al steen en been als ze weer een scheur erbij hebben gekregen in hun huis door opnieuw een kleine aardbeving.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding