Bestaat de mogelijkheid dat we in nederland ook te maken gaan krijgen met fracking als metode om aardgas te winnen

fracking is dmv van injectering van vloeistoffen in aardlagen het erin opgeslagen gas er uit te winnen en controversieel.Zou het in nederland ook gebruikt kunnen worden vraag ik mij af

Toegevoegd na 3 uur:
hydroilic frackturing (verkeerd gespeld)
is de correcte benaming

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Milieu

Antwoorden (1)

Ik heb er net over gelezen .... http://www.wanttoknow.nl/overige/gasland-verwoestende-resultaten-bij-boren-naar-aardgas/ .... en de trailer gekeken en ben er 100% van overtuigd dat deze manier van gaswinnerij nooit zou worden toegestaan in Nederland.
Het is zo schrikbarend erg wat daar gebeurt, dat er zelfs aan een scam wordt gedacht als ik de discussie onderaan lees.
Nederland is sowieso te klein voor dit soort gaswinnerij. Waar in Slochteren, waar de grootste gasbel is, zou de fracking moeten gebeuren? De bewoners klagen nu al steen en been als ze weer een scheur erbij hebben gekregen in hun huis door opnieuw een kleine aardbeving.