Moet ik hier bang voor zijn?

Ik ben echt bang voor wespen!
Hoe kom ik hier vanaf?
Als ze al 5 meter van me afvliegen ren ik al weg..

Toegevoegd na 47 minuten:
Ik ben niet allergisch.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Milieu

Het beste antwoord

Zoals anderen al zeggen hoef je voor het beestje eigenlijk niet bang te zijn zolang je hem maar met rust laat.

Soms vallen ze je echter ook uit het niets aan en zitten ze je achterna.

Dus niet bang zijn, maar blijf wel op je hoede!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankjee

Andere antwoorden (3)

Als je allergisch bent, kan ik het me goed voorstellen.
Anders kan je beter proberen wat rustiger te blijven. Wespen raken juist in de stress als jij dat ook bent. Zolang ze vliegen en niet klem komen te zitten tussen een lichaamsdeel en iets anders, zullen ze meestal niet zomaar steken.
En als ze steken, doet het even pijn, maar je gaat er niet dood van (tenzij je ernstig allergisch bent dus).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Besef gewoon dat ze je totaal geen kwaad willen doen.
Ze steken je echt niet zomaar!

Mocht er een op je arm landen, hoef je maar te blazen en hij vliegt weer weg.

Alleen oppassen dat hij niet op je ijsje gaat zitten of in je blikje frisdrank. Een wesp die op die manier in je mond terecht komt, zal zich bedreigd voelen en steken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelfs al was je er allergisch voor, dan kon je nog beter rustig blijven. Wespen steken eigenlijk alleen maar als ze zich bedreigd voelen, en dat is vooral als je heel paniekerig naar ze gaat bewegen, of als ze ergens klem tussen komen te zitten (b.v. tussen je kleren omdat je aan het rondwapperen bent). Die beesten worden alleen maar zenuwachtig van jou.

Als er wespen in de buurt zijn, hoef je eigenlijk alleen maar op te passen met wat je in je mond stopt (of er toevallig geen wesp op zit) en met waar je je armen neerlegt (of er geen wesp op de zitting van je stoel zit). Verder zijn ze vrij onschuldig.

Probeer eens rustig een wesp die op tafel zit te observeren. Blijf eens rustig zitten als je een wesp in de buurt hebt (en geen glas cola in je hand) en kijk eens wat er dan gebeurt. De wesp snuffelt even in het rond en vliegt dan weer weg. Soms landt de wesp ook op je hand of op je kleren, en vliegt dan weer weg. Als je rustig blijft zitten, doet hij niks.