Welke chemische stoffen of wat zit in kruidvat eigen merk shampoo en douchegel enz?

Ik weet dat in Andrélon plastic zit en dat L’Oréal op dieren getest wordt enz , maar hoe zit het nou eigenlijk met Kruidvat eigen merk ? Of is het zoals bij de body-shop en Holland en Barret ook gewoon diervriendelijk en milieuvriendelijk ?

een jaar geleden
in: Milieu
2.9K
Vortexxx
een jaar geleden
"Ik weet dat in Andrélon plastic zit en dat L’Oréal op dieren getest wordt enz"
Waar maak je dat uit op? Ben benieuwd naar de bron van deze straffe bewering.
Rieneke1
een jaar geleden
Kruidvat eigen merk is dierproefvrij.
HannekeJanssen
een jaar geleden
Je kunt op de achterkant van een flacon lezen welke stoffen erin precies zitten. Met de app Beat the micro plastic kun je zien of er microplastics in een product zitten.
Siri1995
een jaar geleden
@Vortexxx
Mijn kapster die ook van L’Oréal proffecional Paris zijn afgestapt om deze redenen en via klanten deze info van Andrélon weten , en de Kruidvat zelf bevestigd het ;)
Siri1995
een jaar geleden
@Rieneke
Bedankt
Siri1995
een jaar geleden
@Rieneke
Is het dan ook milieuvriendelijk ? Zoals geen plastic bijv ?
Rieneke1
een jaar geleden
@Siri1995 Dat hoeft niet, ik zou het niet weten.
Rieneke1
een jaar geleden
Bel ons op werkdagen van 09.30 uur tot 17.30 uur of op zaterdag van 9.00 uur tot 18.00 uur op telefoonnummer 0318 798 000 (lokaal tarief). Zou gewoon even bellen. Succes!
Vortexxx
een jaar geleden
@Siri "Mijn kapster die ook van L’Oréal proffecional Paris zijn afgestapt om deze redenen en via klanten deze info van Andrélon weten"
Dus geen 'keihard'wetenschappelijk bewijs, maar een veronderstelling van je kapster en via-via van klanten, maar nergens op papier wat deze bewering hard kan maken? Klinkt niet heel overtuigend, ik had gehoopt op een link naar een lijvig rapport van een overheidsinstantie o.i.d.
Vortexxx
een jaar geleden
@Siri Het blijkt dat het bestandsdeel plastic in shampoo komt door het gebruik van zogenaamde scrubs, dit waren vroeger gemalen notenschillen en/of zoutkristallen en waren begin 2000 vervangen door PE's, maar niet alleen Andrélon gebruikte dit, maar ook veel andere fabrikanten, Unilever de producent van Andrélon producten heeft deze manier van microplastics gebruiken al sinds 2013 verbannen in al haar producten. Zie dit artikel: https://www.oneworld.nl/lezen/klimaat/schoon-genoeg-van-microplastics/

Geef als eerste antwoord