waarom is de waterkraan laten stromen waterverspilling als water hergebruikt wordt?

Er wordt vaak gezegt dat de kraan laten stromen waterverspilling is terwijl het water via het riool naar een waterzuiveringsplant gaat en daar schoongemaakt wordt voor hergebruik en opnieuw de waterleiding ingevoerd, waarom noemen we het verspillen als het hergebruikt wordt?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Milieu
2.8K
Utrecht
3 jaar geleden
Na de waterzuivering wordt het water afgevoerd naar een kanaal of rivier.
Het wordt niet teruggevoerd naar de waterleiding; daar is het niet schoon genoeg voor.
Daarnaast kost ons rioleringsstelsel en afvalwaterreiniging ook geld.
Dus het is echt wel verspilling van schoon leidingwater als je dat zo wel laat lopen.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Technisch gezien is het dus geldverspilling omdat het geld kost. Het water wordt dus technisch gezien niet verspild omdat het hergebruikt wordt. Maar dat kost geld, dus, geldverspilling... Technisch gezien klopt dit woord dus niet, en dat is wat ik al vermoedde.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@Nodakear
Wat jij denkt te vermoeden heb je dus echt niet begrepen. Het schone drinkwater wordt verspild omdat jij het niet als zodanig gebruikt. Het verspilde schone water wordt NIET hergebruikt als drinkwater. Ik neem aan, dat jij niet drinkt uit sloten en rivieren, die o.a. het gerecyclede drinkwater bevatten.
TurfGraver
3 jaar geleden
Technish gezien is het schoon drink waterverspilling.

Antwoorden (3)

Juist daarom het water dat je weg laat lopen is al schoon en als het eerst weer gereinigd moeten worden is dat verspilling. Daarnaast is de laatste jaren water schaarser aan het worden.
3 jaar geleden
zelfde reden waarom je betaald voor water. je zegt het zelf al, het gaat naar de waterzuivering, daar betaal je voor. Daarom noemen ze het verspilling. waterverspilling kost extra geld
3 jaar geleden
Alles wat ongebruikt bij het afval gaat is verspilling. Als je brood koopt en je gooit het (ongebruikt) bij het afval, dan is dat verspilling. Als je nieuwe kleding koopt en je gooit die (ongebruikt) bij het afval, dan is dat verspilling. Als je drinkwater (ongebruikt) het riool in laat lopen, dan is dat ook verspilling. Al die tijd dat ik hier antwoord aan het geven ben is eigenlijk ook (tijd)verspilling.
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@jc54, + ::))
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@jc54
plus