Hoe werkt een afvalpers in een perscontainer?

Ik bedoel: hoe perst het afval bij elkaar, hoe kan zo'n ding vanzelf beginnen met persen en hoe kan een pers zo sterk persen?

6 jaar geleden
in: Milieu

Antwoorden (1)

Een afvalpers in een perscontainer is een mechanisch systeem dat wordt gebruikt om afval te vermalen. Het systeem bestaat uit een cilinder met een schroefdraad die wordt aangedreven door een motor. Wanneer het afval in de container wordt geplaatst, wordt het door de schroefdraad naar de cilinder gedrukt, waar het wordt vermalen. Het vermalen afval wordt vervolgens uit de container geperst.
Bronnen:
een maand geleden