Mogen boomstammen ook in de groene bak ?

Heb daar nogal veel van.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Milieu
5.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hoe dik zijn ze? Als ze een bepaalde minimum dikte hebben kun je ze wellicht verhandelen (uiteraard afhankelijk van het soort hout!)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De dikste hebben een diameter van ongeveer 23 cm.

Het beste antwoord

Nee, voor zover ik weet niet!

Wel:
Snoeihout
Struiken en planten
Graszoden (zonder grond)
GFT afval
Overig natuurlijk groenafval

Niet:
Boomstammen
Grond, zand en aarde
Overig afval zoals: (klein) chemisch materiaal, asbest, metaal, hout, steen, plastic, papier/karton e.d.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, als je ze klein genoeg maakt mag dat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ ! Als het maar klein gemaakt is!
Boomstammen mogen niet in de groene bak.
Je kunt er ook een vuurboomstam van maken als ze een beetje redelijke diameter hebben.
Zaag ze met een kettingzaag kruislings in tot 5 cm van de bodem. Giet er wat brandbaar spul in - niet teveel -
Zet ze op je terras en steek hem aan - de vlammen - zelf - doven. De stam gaat lekker gloeien en geeft warmte af. Uiteindelijk zal hij vanzelf uitgaan. Staat hartstikke leuk en is weer eens wat anders dan een vuurkorf.