Wat kosten plastic heroes zakken?

Bij een aantal gemeentes worden plastic heroes zakken gratis verstrekt en soms zelfs gratis verzonden. Bij ons moet daarvoor worden betaald.
Waarom is dat? Verdienen die gemeentes daar zelf aan? Of de supermarkt?
Of beiden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Milieu

Antwoorden (1)

Dat is bedoeld om iedereen zoveel mogelijk te laten betalen evenredig met de vervuiling die hij/zij veroorzaakt. Heb je een boel plastic, dan vervuil je een boel en moet je dus ook meer betalen om het te verwijderen. Ik weet niet in welke gemeente je woont, hier worden ze gratis bezorgd. Als het dezelfde zakken zijn zou ik kijken of je iemand kent die in zo'n gemeente woont. Je mag namelijk veel vaker bestellen dan dat je als gemiddeld gezin verbruikt. En als je het plastic minder volumineus maakt kan er veel in een zak, als hij maar heel aan de weg staat, dan is het de verantwoording van de gemeente.