Hoeveel haaien worden er per seconde gedood???

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Milieu
8.8K
TurfGraver
7 jaar geleden
3,17 volgens deze website:
https://www.animalstoday.nl/hoeveel-haaien-worden-er-per-uur-vermoord/
Maar dat was 4 jaar geleden...

Antwoorden (2)

Van de haaiensoorten wordt 33 procent ernstig bedreigd. Veruit de grootste bedreiging voor haaien is consumptie. Uit onderzoek blijkt dat jaarlijks naar schatting 100 miljoen haaien worden gedood om hun vlees, vinnen en kraakbeen.
Zelfs haaien waarop niet gejaagd wordt, eindigen vaak in netten of aan haken van vissers. Ze zijn dan ‘bijvangst’. Jaarlijks komen ongeveer 50 miljoen haaien op die manier aan hun einde.

Dat zijn dus per jaar 150 miljoen haaien. Dat gedeeld door 365 is 410958 per dag. Een dag telt 86.400 seconden. Dan kom ik uit op 4,75 haaien per seconde.
Amadea
7 jaar geleden
2 haaien worden er per seconde gedood