Hoe schadelijk is dreft voor in het water levende organismen?

Op de fles Dreft die ik kocht staat "schadelijk voor in het water levende organismen, met langdurige gevolgen". Ik Dreft (procter and gamble) gebeld, daar zeiden ze dat dat er wettelijk op moest staan, en dat het alleen kwaad kon als ik het bijvoorbeeld onverdund in het aquarium zou doen.
Maar wat ik graag wil weten is: Wat is er zo schadelijk, en zijn er afwasmiddelen die dit ingrediënt niet hebben?

Dit is de ingredriëntenlijst (en citroen zie ik niet staan ;-) )

DREFT ORIGINAL - CITROEN /CITRON

Aqua
Sodium C12-14 Alkyl Sulfate
Lauramine Oxide
Sodium Laureth Sulfate
Sodium Lauryl Sulphate
Alcohol
Sodium C12-14 Pareth-3 Sulfate
PPG-34
Sodium Chloride
2-Propylheptanol ethoxylated
PARFUM
Sodium Hydroxide
Phenoxyethanol
Sodium bicarbonate
Methylisothiazolinone
Diethylenetriamine penta(methylene phosphonic acid) heptasodium salt
Colorant

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Milieu
7.5K
Reddie
7 jaar geleden
Schadelijkheid heeft altij te maken met dosering.
Een appel is gezond, maar een kilo appels in een keer is niet gezond.
Als je het afwasmiddel gebruikt zoals het bedoeld is, een theelepeltje in een afwasbak, dan is er niets schadelijks aan.
Anders zou het niet verkocht mogen worden.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Er worden anders heel veel producten verkocht die bij de bedoelde dosering schadelijk zijn voor hetzij gebruiker, hetzij milieu. Denk daarbij aan tabak en bestrijdingsmiddelen. Dan staat er vervolgens een waarschuwing op, en ik ben op zoek de achtergrond van die waarschuwing en of er alternatieven zijn.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik denk dat ze bedoelen dat het schadelijk is bij inname, omdat het gaat reageren met de vloeistoffen in het lichaam.

Antwoorden (1)

De parfum is giftig voor in water levende organismen. Als er afwasmiddel is zonder parfum, dan is dat een alternatief.

Zie punt 12 bij bron. Dat gaat om een ander merk, maar bevat net als Dreft parfum.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik zie nu pas dat deze vraag al een jaar oud is...
Rieneke1
6 jaar geleden
Maakt niet uit, de info blijft actueel, +