Hoe bepaal je of je profit (van People, Planet, Profit) duurzaam is?

Hoe maak je duurzaamheid aan de profit-zijde meetbaar?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Milieu
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is niet de insteek van de Triple P-benadering. Hierbij moet Profit behaald worden met respect voor de sociale kant (People) en binnen de ecologische randvoorwaarden (Planet). Aan laatstgenoemde twee P's kun je prestatie-indicatoren stellen waarbij het milieu in acht genomen wordt, bij Profit is dat echter niet mogelijk. Je kan er op zijn hoogst een ingewikkelde benadering tegenaan gooien, waarbij je de invloeden op het milieu kwantificeert en deze van de uiteindelijke winst af trekt. Bijvoorbeeld: 1 ton CO-2 uitstoot staat gelijk aan 300 000 euro.

Het beste antwoord

Het People, Planet, Profit verhaal is meer bedoeld om voor het voetlicht te brengen dat er meer is dan "profit"

Door je nu af te vragen hoe duurzaam je winst is, ben je eigen lijk al een stap verder.

Daarvoor kun je kijken naar je leveranciers en de keten daar achter.

Verder kun je een soort gevoeligheids analyse doen
SAtel je hebt een plan of aanpak waarmee de winst groter wordt, welke invloed heeft dat dan op de andere 2 P's. Worden ze slechter, dan is die extra winst niet zo duurzaam.
En andersom wel.

Nog een ander aspect is of je winst ook de komende jaren verzekerd is.