hoe wordt bronstigheid genoemd bij een vogel?

Hoe wordt bronstigheid genoemd bij een duif, bij, cavia, vogel en eend?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Milieu
5.8K
Rieneke1
9 jaar geleden
Ik dacht niet dat er een specifieke naam voor is bij vogels. Die kennen een broedtijd en baltsgedrag.

Het beste antwoord

Wat bij andere dieren bronstig, krols, loops, berig, hengstig, hitsig of paarlustig wordt genoemd, heet bij vogels broeds.

Baltsen is het rituele gedrag in de paartijd, het elkaar hof maken. Dit vertonen ze dus pas als ze al broeds zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Rieneke1
9 jaar geleden
Nee, zo wordt het gedrag genoemd wat ze dan vertonen.
Broedsheid en baltsgedrag zijn allebei gevolgen van de lichamelijke toestand die bij zoogdieren bronstigheid wordt genoemd. Een specifieke term voor die toestand bij vogels bestaat niet.