Waarom staan er geen afvalbakken bij de glasbak?

Oud papierbak, plasticbak, glasbak, allemaal keurig netjes bij elkaar gezet door de gemeente. Maar een afvalbak, ho maar. Maar wél kregen we vandaag weer eens een folder in de bus van het afvalbedrijf waarin ze de mensen erop wijzen dat ze de deksels en doppen van het glas moeten halen. Nou zet er dan een afvalbak bij sufferds! Is dat nou zó moeilijk?

14 jaar geleden
in: Milieu
1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij ons staat die er wel bij. En verder bij alle afvalscheidingsbakken die ik ken.

Het beste antwoord

Zondag: Natuurlijk is dat niet moeilijk, en vergt ook niet zoveel denkwerk. Maar...., wij als burgers hebben hier te maken met ambtenaren die dit alles voor ons bedenken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Dan gooit iedereen zijn grijze afvalzak er in - zodat ze minder containerledigingen hoeven te betalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zondag
14 jaar geleden
Het hoeft toch niet zo'n grote te zijn; gewoon zo'n groene prullenbak aan een paal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan is ie direct vol met zaken die er niet voor bedoeld zijn: bananeschillen, zakjes, etc...
Het zou meer geld kosten om die steeds te ledigen. De overheid heeft natuurlijk 't liefst dat je thuis al de doppen eraf doet...
Uiteindelijk is alles dus toch weer een kwestie van geld.
zondag
14 jaar geleden
Die zaken die er niet voor bedoeld zijn gooien ze voor hetzelfde geld in de plasticbak of de papierbak, dus dat is geen steekhoudend argument. Mensen die dergelijke dingen plannen bij de gemeente denken gewoon niet goed na. Heb onlangs de gemeente benaderd voor meer banken in de stad nu de bevolking zo vergrijst. Goh, hadden ze nog helemaal niet aan gedacht, maar gaan eraan werken was het antwoord. (En dat is dus mooi).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk, de gemeente ergens attent op maken is goed.
Wellicht kan je 't ook in dit geval doen :). Dan kunnen ze de overweging maken. Wie weet... Maar het kost wellicht minder geld om die doppen er bij de plastic- en papierbakken achteraf uit te filteren (dat doen ze met speciale machines), dan dat er een bak bij komt die ze steeds moeten legen.
Als 't een geïntegreerde extra bak is (met een kleine opening), dan zou 't wellicht financieel gezien wel uitkunnen. Maar een losse afvalbak waarschijnlijk niet, omdat er dan meer andere rotzooi bij inkomt.
Ik ben zo'n bak echter nog nooit tegengekomen. Waarschijnlijk hebben ze om op filteringskosten bij de glasverwerking te besparen, maar gewoon besloten de burgers te vragen om thuis de doppen er alvast af te doen. Da's voor de gemeente nog altijd 't aller-goedkoopst, waarschijnlijk.
Omdat bij dergelijke genoemde containers het duidelijk afval is en als er een afvalbak zou staan dumpen mensen daar andere spullen/afval die niet nodig zijn .Voor het aanzicht is dat niet netjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
plasticbak, oud papierbak? hebben we hier niet hoor, glasbakken wel, en oud textiel. De dopjes kan je er toch zelf thuis al van af halen en in de vuilnisbak dumpen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zondag
14 jaar geleden
Er zit vaak nog een rest water, wijn of troep[ in die potten/flessen en mijn man let daar nooit op. Gevolg: vieze tas, dus dop erop tot aan de glasbak.
wij hebben idd alleen maar een glasbak verder niks.
maar het is toch geen werk meer als je de doppen er nou thuis af haalt of bij de glasbak.
als ze ook nog een vuilnisbak daar neerzet word het een grote bende. zon ding zit snel vol en iedereen kan zijn overtollige troep erin dumpen
14 jaar geleden
Als ik erover nadenk zal het inderdaad de bedoeling zijn dat je vooraf het glas stript.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat mensen die geen zin hebben om hun afval te scheiden gewoon alles in die afvalbak dumpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij ons staan er wel afvalbakken bij de glasbakken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij ons staat alles gewoon netjes naast elkaar.
Overigens is het ook een optie op thuis de doppen er al af te halen hè....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een afvalbak bij inzamelbakken leidt tot het dumpen van alle spullen die je niet in je eigen vuilnisbak mag gooien, zoals chemisch afval e.d.