welke duurzame energie bronnen zijn nu echt efficiënt genoeg om alle fossiele brandstoffen te vervangen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Milieu
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De vraag naar een duurzame energiebron is eigenlijk een beetje vals. Want een energiebron kan dan misschien wel duurzaam zijn. Terwijl de middelen die je nodig hebt om die energiebron bruikbaar te maken dat niet zijn.

Antwoorden (2)

Naast wind en zon zijn er andere bronnen. Denk aan stromend water (stuwdammen), getijdeverschillen, het osmose-experiment in onze afsluitdijk, etc.
Maar je hebt het over efficiëncy. En daar is de prijs een belangrijk onderdeel van. Dus hoe meer de fossiele energiebronnen opraken en dus duurder worden, hoe meer de efficiency van de alternatieven stijgt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
We krijgen aan zonnestraling 100.000 keer zoveel binnen als we nodig hebben. Het enige probleem is de opslag, omdat we vaak energie nodig hebben op het moment dat de zon niet schijnt.
Waterstof is een goed opslagmedium, maar op dit moment ontbreekt het aan voldoende katalysatoren (Platina).
Er wordt naarstig gezcht naar alternatieven.