Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke soort (roof)vogel is dit?

Ik hoor hem regelmatig bij onze omgeving.
Ik vermoed dat het een roofvogel is.

Ik heb heel veel site's doorgezocht, maar ben nog niet het goede geluid tegen gekomen.

Ik hoor hem niet vaak. Iets van maar 2 tot 4 keer op een dag.

Het maakt een soort ie-ie-ie-ie geluid (tot ongeveer 6 tot 9 keer aan toe)
Het klinkt een beetje als een stereotyp beeld, valk geluid (net zoals bij Stuart Little) maar dan kort achter elkaar.

Ik weet niet hoe ik het anders kan beschrijven.
Ik hoop dat jullie er wat aan hebben.

Toegevoegd na 4 dagen:
Klinkt een beetje dom, maar ik heb het geluid ff geïmiteerd door middel van te fluiten. Ik hoop dat jullie er nog wat aan hebben. De aantal keer hoe die vogel fluit verschilt, maar dit komt het meest overeen.

Nogmaals, ik weet niet zeker of dit een roofvogel is. Naar mijn idee wel, maar dit is mijn mening.

Toegevoegd na 4 dagen:
Klinkt een beetje dom, maar ik heb het geluid ff geïmiteerd door middel van te fluiten. Ik hoop dat jullie er nog wat aan hebben. De aantal keer hoe die vogel fluit verschilt, maar dit komt het meest overeen.

Nogmaals, ik weet niet zeker of dit een roofvogel is. Naar mijn idee wel, maar dit is mijn mening.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Milieu
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een valk die af en toe luid roepend langskomt is de boomvalk. Misschien vliegen er al meikevers, want je zou denken dat hij zijn mond houdt als hij op vogeljacht is. Ik ken het verschijnsel wel van de onderlangs bij de Grebbeberg waar veel libellen en meikevers vliegen. Voor grote aantallen libellen is het nog wat vroeg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik denk dat het een torenvalk is
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Helaas dit is hem niet. In ieder geval bedankt!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding