Zou het niet schelen in duurzaam zijn als er een plaats in iedere wijk was waar je ongewenste maar nog wel werkende producten neer kan zetten?

een paar overkapte m2 is al genoeg.
de afgelopen weken heb ik een strijkplank, een risk-spel, en een dvd speler naast de container gezet.
alles binnen het kwartier geconfiskeerd.

maar als ik betrapt word, kan ik een boete krijngen.

12 jaar geleden
in: Milieu
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad: de kringloopwinkel of www.gratisoptehalen.nl of www.gratisaftehalen.nl
Rieneke1
12 jaar geleden
pelle, ik heb geen eigen vervoer, en geen zin in vreemde mensen aan de deur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben bang dat zo'n plek al snel een verzamelplaats wordt van afgedankte, kapotte bankstellen en niet meer werkende koelkasten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou ook kunnen dat veel wordt weggehaald door handelaars die er weer flink wat geld voor durven te vragen.

Het beste antwoord

Toevallig zijn de spullen die jij daar neerzette,waardevolle spullen.
Ijzer met componenten erin,( de dvd speler) en een stuk karton.
Dit is geld waard.
Karton 0,10 cent perkilo,en ijzer ongeveer 0,15 tot 0,20 cent per kilo.
En iedereen loopt daar tegenwoordig op te loeren.

Maar als jij zo,n overkapte opslag wil,dan zal de gemeente daar niet mee akkoord gaan.
Alle kleine handelaartjes die overdag tijd hebben,zullen daar de hele dag posten.
Meenemen wat ze gebruiken kunnen,dus wat waarde heeft.

Tevens een goede gelegenheid om s,avonds even een paar spullen te dumpen.

Had jij in jouw geval een stoel die totaal niet meer te gebruiken was daar neergezet.
Dan zou die er nu nog staan.

Maak dan een afspraak met de kringloop,en zet de spullen beneden in de galerie.
Mits dat natuurlijk weer mag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist. +
Kringloopwinkel bellen en spullen buiten je voordeur zetten op de afgesproken tijd.
(Hoezo galerie? Heb jij een kunstzaal bij je deur?)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bedoel de ruimte onderin de flat bv.
Waar de brievenbussen staan.
Tja hoe heet die ruimte ook al weer.
Rieneke1
12 jaar geleden
hal? ;p

Andere antwoorden (5)

In de meeste steden en dorpen is er een kook of kringloopwinkel. Vaak kun je het daar gratis heenbrengen.
Ook zet ik vaak iets gath op Marktplaats
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De kringloopwinkel is een goede plaats hiervoor.
Je moet daar wel betalen, maar dat is een habbekrats.
Ze staan daar tenminste droog, zodat de spullen bruikbaar blijven.
Het beetje dat je daar betaalt is een schijntje vergeleken met de kosten van het pand en het personeel. Echt wel een sociale instelling om bruikbare spullen te hergebruiken.
12 jaar geleden
Ik vind het een geweldig idee maar dan zou zoiets ook afsluitbaar moeten zijn i.v.m. ongedierte en plassende honden of katten. Ik zet zulke producten meestal op de startpagina van de gemeente onder "gratis af te halen"en dan raak je het ook zeker kwijt :) Naar de kringloop breng ik niks meer want die vragen weer een aardig bedrag terug voor de spullen en op die manier maak ik er niemand "gratis" blij mee. Een dikke plus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Reddie
12 jaar geleden
Een habbekrats is inderdaad een "aardig" bedrag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, ja die term is rekbaar.... maar ik heb ooit een bankstel laten ophalen en daar vroegen ze nog 450 euro voor in de kringloopwinkel . Had ik het toch liever laten ophalen door iemand die hem zo kon meenemen ....en dat doe ik dus voortaan ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ook ooit een bankstel gehad wat ik aan de kringloop kwijt wilde. Maar die hadden geen tijd en konden pas een paar dagen later komen kijken. heb ik het voor gratis op marktplaats gezet. Een dag later werd het opgehaald door mensen. Alle spullen die ik kwijt wil breng ik naar de kringloop of ze gaan via marktplaats de deur uit. En verder is bij mij in de buurt ook nog een klein kringloopwinkeltje waar gehandicapten werken. De opbrengst gaat dan ook naar de gehandicapten zelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De prijzen die ze tegenwoordig bij de kringloopwinkel vragen zijn echt geen leuke prijsjes meer voor tweedehands spullen die ze zelf gratis hebben gekregen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste mensen, vergeet niet dat ook de kringloop winkel erg kritisch is met wat ze wel of niet aannemen/meenemen! Vaak pikken ze de krenten uit de pap!
Dan moet je er ook iemand bij zetten die de zooi van de goede dingen scheidt. Ik vond het vroegere systeem van een grote vuilniswagen die enkele uren per week bij een bepaalde straat stond beter. Hier kon je bruikbare spullen apart zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
of de kraakwagen, dat was altijd leuk struinen!
In Rotterdam heb je verschillende 'weggeefhoekjes' waar mensen hun spulletjes achter laten, gratis, voor wie interesse heeft. Een paar dagen geleden fietste ik langs zo'n openbare weggeefplek met een vriendin. Het was koud en zij was helemaal in haar nopjes met het gebreide vest dat daar lag. Ook maakte zij buit een diadeem, een vloerkeedje en twee AH moestuinzaaipotjes. Alles nog in de verpakking en het kleed mooi schoon. Niemand die er zijn kapotte wasmachine naast geparkeerd had, of iets dergelijks.