wat is slechter voor het milieu: 1 theelepeltje dreft of 1 blokje voor in de vaatwasser?

gaat alleen om het schoonmaakmiddel, niet om energie of watergebruik.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Milieu
1.6K

Het beste antwoord

Absoluut een blokje voor de vaatwasser.
Het proces om zo'n blokje te maken is vele malen zwaarder en milieubelastender dan vloeibaar afwasmiddel.

Ieder blokje wordt ook nog eens apart verpakt. Bovendien kun je het niet goed doseren, dus je gebruikt altijd te veel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het blokje zou ik vermijden, een thelepeltje dreft (3mL)
is in staat een flinke afwas te doen.
Verder is het al een verdund detergent wat bovendien niet zeer millieubelastend is.
Sowieso is het gebruik van een afwasmachine veel
on-economischer dan afwassen in een bak heet water, dus NIET onder een lopende warme kraan.
Wel voorspoelen, ook dit kan in een bak warm water.
Je krijgt dan met nauwelijks meer persoonlijke inspanning een brandschone vaat.
Het gaat overigens ook veel sneller dan een vaatwasser.
Als je handig bent, ben je met normaal en verstandig afwassen echt veel voordeliger en minder millieubelastend bezig en bovenbdien sneller klaar.
Het is mij dan ook niet duidelijk wat mensen met afwasmachines moeten.
Het helpt ook al niet tegen ruzie over de afwas, nu maken mensen mot over het in - en uitladen van de afwasmachine die bovendien zonder goed voorspoelen
slechtere resultaten geeft als een aantal vaardige handen!
Niet elke vooruitgang is een verbetering.