Is Global warming een gigantische hoax? of zit er wel degelijk een kern van waarheid in?

Iedere dag komen er meer vreemde situaties aan het licht nav het IPCC rapport wat als basis dient voor het milieubeleid van veel regeringen.

Wat is er nu nog waar van het fenomeen Global Warming?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Milieu
1.3K

Het beste antwoord

Het zou mij niet verbazen als van de global warming over vijf jaar even veel over is als van de zure regen. Een van de fouten van het IPCC-rapport was dat veel meetpunten op koude plaatsen op aarde waren gesloten, zodat de gemiddelde temperatuur op aarde steeds hoger leek. Als dat werkelijk een belangrijke grondslag was van dit rapport, dan weten we nog niet zo veel over het bestaan van dit verschijnsel en nog veel minder over de oorzaken ervan, als het al klopt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk dat ondanks alle wetenschappers 'we' nog heel veel moeten leren en begrijpen, het is zeker niet 100% onomstotelijk bewezen dat de mens de grootste vervuiler is.

Andere antwoorden (8)

De ijskappen smelten niet van een hoax... Dat is iets heel globaals gebeurt is toch wel duidelijk... En dat mag je toch wel global warming noemen, maar we kennen de feiten nog niet... Zo meteen als de noordpool helemaal gesmolten is, want dat is zeker, dan moeten we wel weer zien...

Global-warming is een feit, dat is GEEN hoax...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
De ijskappen waren wellicht ook gaan smelten als er geen mensen zouden zijn. Al miljoenen jaren verandert het klimaat met golven, het is nu de vraag of de mens dat proces versnelt of er zelfs maar enige invloed op heeft.
paulus811
14 jaar geleden
Jelle, mijn reactie was niet als tegenargument bedoeld maar als aanvulling op het antwoord. Ik deel er ook geen min voor uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nonsense! Kijk naar het klimaat op aarde over de afgelopen 100 miljoen jaar en kom dan nog eens terug in plaats van dom die populistische kreten na te roepen.
paulus811
14 jaar geleden
Werner; tegen wie heb je het? En waar staat jouw ultieme antwoord? Ik kan niet wachten om het te lezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het tegen Xinix in mijn reactie hierboven. Mijn ultieme antwoord op de gestelde vraag spreekt voor zich als je mijn reacties hier leest.
Feit is dat broeikas gassen een belangrijke rol spelen bij het klimaat op aarde.
Het is een feit dat klimaat verandert.

Hoe het precies verandert en wat daar de oorzaken van zijn, daar kan je nog over discussieren. Op dit moment lijkt het er op dat de gemiddelde temperatuur stijgt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De gemiddelde temperatuur stijgt, dus global warming is geen hoax.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gemiddelde temperatuur in vergelijking tot wat? Puur populistisch nabrallen van de klimaat hoaxers.
rose
14 jaar geleden
Gaan we katten?
rose
14 jaar geleden
i.v.t eerder. Uiteraard. Niet in vergelijking to links achter een boom. Of een grasparkiet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja nee precies! "Eerder" Zeg dat dan meteen. Zeer overtuigend!
Wat er aan fouten bovenkomt, dat betreft details. Voorlopig ga ik er helemaal van uit dat het probleem bestaat, en zelfs groter is dan het IPcC schetst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het klopt wel, want dit verschijnsel doet zich elke paar 100.000 jaar voor. Met altijd een verhoging van de CO2 niveaus. Ook toen er nog geen fossiele brandstoffen werden opgestookt. Gaat dus ook vanzelf weer over, kan niet missen.
Plaatje bij antwoord
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eerste antwoord op dit onderwerp dat getuigd van enig besef....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
precies
De meningen zijn verdeeld. Dan moet de volgende stap zijn of we willen uitgaan van het worstcase scenario of de kop in het zand steken. Feit is dat de mens gigantische hoeveelheden CO2 o.a. de atmosfeer in verbrandt, CO2 die al miljoenen jaren aan de kringloop onttrokken was en nu in hoog tempo in de op zich helemaal niet zo grote atmosfeer vrijkomt. En CO2 is (soortelijk) relatief zwaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat de grootste hoax is dat men denkt dat de mens de oorzaak is van de global warming.

In mijn optiek zou de aarde dezelfde verschijnselen hebben als wij niet bestonden. Ik denk dat de natuur zelf de grootste invloed heeft op deze veranderen.

Maar ja als ik zie hoeveel verontreiniging een raketlancering is naar de ruimte? Toch zal dit pinuts zijn in vergelijking wat de natuur zelf kan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt wat mij betreft helemaal niks van.
Het is Global ice age..