Waar mag je in zwolle buiten legaal BBQ-en?

omgeving Zwolle kan ook.

Toegevoegd na 16 minuten:
voor een groep studenten (30-40 personen)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Milieu
5.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Buiten als in, open lucht..of als in: recreatie omgeving?
Want in je eigen tuin mag het..ook in Zwolle
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beide kan. Het is voor een groep studenten (30-40 pers.)

Antwoorden (1)

Dat lijkt, volgens de tekst van de website van de gemeente, bijna overal in Zwolle te mogen:

"Barbecue op straat

Wilt u een barbecue organiseren voor de buurt? Dan heeft u geen vergunning nodig als u voldoet aan de volgende voorwaarden:
• u organiseert de barbecue in de open lucht;
• met maximaal 100 bezoekers;
• de barbecue vindt niet plaats op de rijbaan, fiets-, bromfiets- of parkeergelegenheid;
• het evenement vormt geen belemmering voor het verkeer en de hulpdiensten."

Toegevoegd na 3 minuten:
Zie ook: http://www.zwolle.nl/regelgeving/Beleidsregel-straat-en-buurtbarbecues-in-de-gemeente-Zwolle.htm

Toegevoegd na 9 minuten:
Op http://www.zwolle.nl/regelgeving/Beleidsregel-straat-en-buurtbarbecues-in-de-gemeente-Zwolle.htm staat onder meer deze tekst: "Verder is van belang dat het moet gaan om een barbecue ten behoeve van de buurt- of straatbewoners. Indien een straat- of buurtbewoner in zijn straat of buurt een barbecue organiseert voor bijvoorbeeld de hockeyvereniging, gaat het niet om een buurt- of straatactiviteit en is ingevolge artikel 2.2.2, eerste lid van de APV een vergunning vereist."

Voor "jouw" barbecue -met de toevoeging op je vraag is er nu meer duidelijk over je plannen- lijkt dus (wel) een vergunning nodig te zijn.

Toegevoegd na 6 uur:
...en bij het aanvragen van de vergunning kan je meteen navragen waar het mag of je merkt vanzelf of het mag op de locatie waar jij de barbecue wil houden.