Op wat voor manier kan de klimaatverandering economisch positieve gevolgen hebben?

Argumenten graag

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Milieu

Het beste antwoord

Door de klimaatverandering worden o.a. innovaties gestimuleerd, nieuwe soorten brandstof, nieuwe transportmiddelen (electrische auto's), eigenlijk een geheel nieuwe tak van industrie. Ook het bewustzijn van de mens hiervan heeft positieve invloed, immers men besteed meer geld aan duurzame produkten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In Theorie , gewassen groeien sneller door warmte eerder oogsten . Bepaalde planten kunnen op hogere gebieden nog groeien . (Zowel op bergen als op noordelijke gelegen ) dan de CO2,ja bomen en planten verbruiken dat en zetten het om in zuurstof . In hoe verre ze dan groter en meer rendement zouden opleveren ?!? Men zegt meer wind en stormen , wind energie , ! Nee de nadelen zullen groter zijn . Maar door stijging zee spiegel veel bouw activiteiten hogere dijken enz (( nu al ) en ja leven is aan passen we worden getriggerd om oplossingen te zoeken . Was de mensheid altijd te vreden geweest en alles makkelijk ! Dan hadden we nog steeds in holen geleefd . Maar ik wil het probleem niet bagatelliseren het gaat gepaard met rampen voor laag gelegen gebieden ,Bangladesh , Nederland , Venetië , maar nog veel meer plekken op aarde . O ja door smelten vh ijs boven Canada zou er een nieuwe vaar route bij kunnen komen richting west kust Amerika , (Japan) .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De gemiddelde temperatuur stijgt doordat de hoeveelheid broeikasgassen in de atmosfeer (vooral CO2) sterk toeneemt. Dat heet het broeikaseffect. CO2 komt vrij bij gebruik van fossiele brandstoffen, zoals olie, gas en kolen. Landen hebben wereldwijd afgesproken om de uitstoot van CO2 de komende jaren drastisch te beperken.

De industrie speelt daarop in door producten te ontwikkelen die het brandstofverbruik verlagen.
Zo zijn er producenten die nieuwe producten maken op het gebied van woningisolatie (zoals isolatieglas en spouwmuurisolatie), zonne-energie en windenergie (zonnepanelen en windturbines), elektrische apparaten die minder energie verbruiken (tv's, koelkasten enz.) en energiezuinige auto's. Ook worden er systemen ontwikkeld om warm water dat in de aardbodem zit, te gebruiken voor de verwarming van woningen en kantoren. Verder zijn er bedrijven die zich specialiseren in het hergebruik van materialen (recycling). Zo worden oude mobiele telefoons helemaal uit elkaar gehaald, zodat de onderdelen opnieuw kunnen worden gebruikt. Andere bedrijven houden zich bezig met het recyclen van oud papier, plastic en glas, dat via papier/plastic- en glasbakken wordt ingezameld. Als woningen worden gesloopt, worden veel materialen bewaard om ze opnieuw te kunnen gebruiken. Ook wordt er veel geld verdiend aan het ophogen van de duinen en dijken langs de kust en de rivieren in ons land. Bovendien zijn er talloze bedrijven die (vaak in opdracht van bedrijven) onderzoek doen naar alternatieve brandstoffen (biobrandstof, kernenergie, waterstof-energie) en die daar veel geld aan verdienen.