Hoe kan je water verspilling tegen gaan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Milieu
3.4K
Ritsuka
11 jaar geleden
Als particulier of als bedrijf?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je doet er wel een mooie foto bij maar mischien even meer uitleg wat je precies bedoeld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wij willen graag weten wat een handige manier is om water verspilling in huis tegen te gaan, sorry voor de onduidelijkheid.
Ritsuka
11 jaar geleden
Kijk, dat is al duidelijker. Maar wat heeft de foto er mee te maken?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niks ik ben net nieuw en dacht dat ik een foto moest toevoegen en had geen foto van waterverspilling
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het eerste wat we in dit land zouden moeten doen aan waterbesparing is STOPPEN met het DRINKWATER door het TOILET te spoelen, en ermee te douchen en al wat niet meer. Ik heb de vraag eens bij de overheid neergelegd. Ik kreeg een standaard praatje terug over hoe het watersysteem hier in elkaar zit, maar dat wist ik al. Een antwoord kreeg ik dus niet. Mijn vraag was heel simpel. Waarom in HEMELSNAAM spoelen wij onze stront weg met drinkwater terwijl ze in arme droge landen letterlijk sterven van de dorst......... welk mens zou dat eigenlijk over zijn hart kunnen verkrijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inkie, we kunnen wel het toilet doorspoelen met grondwater (ermee douchen lijkt me nou niet echt fris..) maar het enige wat er dan mist is het zuiveren.
Simpele uitleg:
Een liter grondwater -> zuiveringsinstallatie -> toilet Dan zou het zo worden: Een liter grondwater -> toilet.. Het enige dat in de toekomst dan gebeurd is dat de zuiveringsinstallatie dan minder water de zuiveren heeft. Hoe zie jij het dan voor je dat het water ipv naar ons, naar de arme landen gaat? Het water niet zuiveren is dus geen oplossing, ze moeten sowieso minder pompen ;) En de regering moet ook minder verbruiken (fontijnen ed)
Maar of het nou wel of niet gezuiverd is, voor het toilet oid, maakt geen verschil.

Het beste antwoord

Jij moet zelf weten hoe ver je bereid bent te gaan. Neem geen bad maar een douche. Doe dit niet elke dag, dat is nergens voor nodig en zelfs ongezond. Als je je niet in het zweet of vuil gesport of gewerkt hebt, volstaat het je te wassen aan de wasbak, met een stuk zeep en een washandje. Eigenlijk kan dat zelfs altijd en heb je een douche of badkuip nergens voor nodig. Vroeger hadden heel veel mensen dat niet en ze waren daarom niet noodzakelijk vies. Je kunt in een douche in een teil gaan staan dan heb je weer wat water om voor iets anders te gebruiken.
Je bent een man dus als je wil kun je in een plastic bus plassen in plaats van de WC te gebruiken. Dat spoel je dan mee door met de dagelijkse "grote boodschap". Dat zullen de meeste mensen "erover" vinden, maar zoals ik al zei hangt het er maar van af hoe ver je wil gaan in het water sparen, en wat je daarvoor over hebt. Bij het kopen van een waterkraan voor badkamer of WC-ruimte zorg je voor een keus die ver uitsteekt en dun is. Uit een brede kraan stroomt nl veel, té veel water ineens, en als ze niet ver van de lavabo-rand uitsteekt heeft men altijd neiging om helemaal open te draaien omdat de straal dan meer in het midden van het bekken stroomt ipv te dicht bij de boord om er je handen te kunnen onder houden.
Zorg voor het opvangen van regenwater en doe daar zo veel mogelijk mee. En vergeet vooral niet: "Save water, bathe with a friend" :-)
Ik woon alleen in een huis met tuin en verbruik 11 m³ water per jaar, terwijl het gemiddelde 45 is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heel erg bedankt :)

Andere antwoorden (2)

- Gebruik een waterbesparende douchekop
- Gebruik een spoelonderbreker op de stortbak van de WC
- Gebruik de wasmachine pas als hij vol is
- Geef de (tuin)planten water met regenwater
- etc
11 jaar geleden
Ja, natuurlijk : door zuinig om te gaan met (drink)water. En dat kan op vele manieren.

Een bespaarknop (of baksteen in het reservoir) op het toilet, druppende kranen meteen repareren, je tuin niet onnodig sproeien of met een gieter, niet te vaak en niet te lang onder de douche, gepaste hoeveelheden water koken en gebruiken, kraan uit tijdens het tandenpoetsen, maar water in een beker doen, water zo veel mogelijk hergebruiken (het afgegoten water van de groente en aardappels laten afkoelen en over je plantjes gooien bijvoorbeeld), je auto wassen met een emmer water, en zo zijn er nog wel meer dingen te bedenken die je - al dan niet eenvoudig- kunt doen teneinde zo weinig mogelijk goed drinkwater te verspillen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Toevoeging op het: niet te lang douche; tijdens het inzepen het water uit zetten ;) Scheelt ook al een hoop.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een zeemandsdouche ; dat doe ik eigenlijk alleen 's zomers en op de camping. Maar ik douche nooit langer dan 5-6 minuten, dus dat kan er af ;)