Kan je met een klok thermostaat energie besparen?

Is het de meerkosten waard?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als je een thermostaat koopt koop dan een intelligente thermostaat, eentje waarbij je aangeeft dat het om 7 uur 's morgens 22 graden moet zijn, en die dan zelf berekend gegeven alle omstandigheden hoelaat hij die dag moet gaan stoken. Houdt twee temperaturen aan laag 15 graden en hoog 22 graden. Als je niet in huis bent moet je hem programmeren om dan op laag te gaan en als je wel thuis bent op hoof, en als je slaapt weer op laag te gaan. Het moet 'smorgens en als je thuiskomt warm in huis zijn, maar als je hem om 21.00 uur op laag laat overgaan, dan kun je tot 11 uur nog zonder kou te lijden opblijven. Gebruik dit in jouw voordeel Honeywell thermostaten zijn de beste, en niet echt duur., ga eens in de Nuon winkel langs of bij de Makro. Toegevoegd na 49 seconden: Het is meer dan de moeite waard.

Met een klokthermostaat bespaar je alleen energie wanneer je een constant levensritme hebt (elke avond rond dezelfde tijd naar bed), wanneer je in een wat ouder (slecht geïsoleerd) huis woont, en wanneer je te vergeetachtig bent om zelf anderhalf uur voor het slapengaan de thermostaat lager te zetten. Ik denk dat ik de redenen voor deze drie voorwaarden niet hoef uit te leggen. Zo toch: geef een reactie, dan geef ik een toelichting.

Ja dat kan je zeker. Dar zijn ze voor gemaakt. Maar als je het met de hand doet en natuurlijk consequent, dan bespaar je meer.

Dat ligt toch echt wel aan je eigen zelf discipline en levens ritme. Ook , of je een kou kleum bent ja of nee.! Draai je zelf de verwarming op vaste tijden aan en uit. Vergeet je bij het weggaan niet terug te zetten en vind je het geen probleem in een koud huis te komen. Dan hoef je dit duurdere apparaat niet aan te schaffen. Heb je aan alle boven gestelde regels een hekel dan gauw kopen en je bent van alle miserie af.

Een klokthermostaat helpt bij het besparen van energie. Een simpele kamerthermostaat moet je telkens zelf afstellen. Als je vergeet om de thermostaat laag te zetten, kost dit onnodig energie. Een klokthermostaat schakelt, op vooraf ingestelde tijden, de verwarming aan en uit. Tijdelijk kun je de temperatuur even verhogen of verlagen zonder het programma te veranderen. Het is de meerkosten zeker waard.

Het is moeilijk om een antwoord te geven : als je als een kluizenaar leeft dan wel . anders niet omdat als je met spoed weg moet dan wordt ie wel vergeten en als je tijd hebt om uit te slapen en elke dag een kwartier eerder te laten branden . en weet jij precies elke dag wanneer je gaat slapen . Ik zie die thermostaten alleen maar gemakzucht .

je eigen verstand is de beste thermostaat.Je kan kiezen met allerlei thermostaten iedere hoek van het thuis warm te houden.Of je neemt geen klok thermostaat en laat de keuken of de slaapkamer gewoon koud.Of zet de kachel uit als de zon in je huis schijnt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100