Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn kerstkaarten in deze tijd niet gewoon milieu vervuilende en daardoor niet meer van deze tijd?

Postzegels, enveloppen en uiteindelijk de kaarten zijn allemaal producten die éénmalig worden gebruikt en daarna worden weggegooid.

En dat terwijl we allemaal ons druk maken om het milieu en klimaat. Daarbij de zin, een beter milieu begint bij jezelf zou toch een reden zijn om kerstkaarten, hoe leuk ook, te boycotten.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Milieu
2.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja zijn niet meer van deze tijd en het is alleen maar milieuvervuiling, klopt... Maar nog iedereen heeft dat door, dus niet iedereen is van deze tijd...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe was het ook alweer? Alle mensen zijn gelijk, maar sommige iets meer gelijk?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alle mensen zijn gelijk, maar sommige zijn iets meer gelijk dan anderen...
AWM
14 jaar geleden
Eens! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry, zo goed in vertalen ben ik ook weer niet. (niet Nederlands....)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rare vraag misschien, weet ook niet waar die vandaan komt: maar hebben jullie ook ook niet af en toe even zo'n groot gemis aan Ramses?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja heel erg, maar ik geef hem een plek in mij, en hij voelt ZO warm... WOW... Ramses wat ben je een KANJER...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het goede citaat is: Alle dieren zijn gelijk,maar sommige zijn iets gelijker ( George Orwell, De boerderij der dieren.)

Andere antwoorden (9)

die kerstkaarten vallen toch in het niet bij de enorme hoeveelheid reclame die rondgaat?
nee, dat vind ik muggenziften.
die kaarten brengen zoveel aardigheid bij veel mensen.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, maar aan die folders kun je ook wat doen. Daarom ben ik ook van mening dat men die graag folders/reclame wil ontvangen hiervoor een belasting moet betalen. Met die keuze belast je het milieu eenmaal. Daarbij heeft merendeel van de bevolking (snel) internet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Belasting betalen? Ben je gek! haha ;-)
Nee, je kan er gewoon voor kiezen, plak een sticker op je bus en klaar. Aan de hand van het aantal stickers wat men verkoopt worden ook de folderproducties aangepast. Want de folderverspreiders zitten niet te wachten op bergen onbruikbare folders. Dus wil je het milieu daarmee helpen, plak een sticker. En als iedereen opeens ze computer aan gaat zetten om folders te bekijken.... Wat wil dat dan wel niet voor een belasting op het milieu geven? Mega hoog stroomverbruik etc. Ook zullen met jouw plan een hoop mensen werkeloos worden. Ook weer een aanslag op de staatskas.... Nee laat het maar gewoon zo ;-) + voor kerstkaarten die een aardigheid brengen, vooral voor ouderen.
Ben het helemaal met je eens en toch stuur ik iedere keer iedereen die mij een kaart stuurt er weer 1 terug.
Een mail werkt ook wel, maar komt bij mij toch wat minder persoonlijk over.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je weet dat je een ander er een plezier mee doet is dat lovenswaardig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat denk je dat het scheelt als bedrijven stoppen?
Natuurlijk valt dat onder milieu vervuiling maar als ik alles aan de kant wil schuiven wat hieraan beantwoordt dan hou ik niet veel over.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1 = toch 1 ?!
Ik maak een onderscheid tussen persoonlijk en werk (zakelijk).
Persoonlijk stuur ik wel een aantal kaarten naar familieleden en dierbare vrienden ( met een persoonlijke boodschap erop).
Op mijn werk heb ik echter al jaren geleden geadviseerd om hiermee te stoppen, omdat onpersoonlijke kaarten met voorgedrukte boodschappen wat mij betreft geldverspilling zijn en niemand er waarde aan hecht (en dus ook nog slecht voor het milieu).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben milieu bewust. Wat reclame papier betreft komt er bij mij niets in.
Maar een kerstkaart versturen doe ik wel.
In deze tijd betekent dit een persoonlijke groet of een 'hartverwarmetje', dat er iemand aan ze denkt. En natuurlijk handgeschreven!

Dit is het belang van het kerstkaartje, zowel voor mij als voor mijn medemens. Zou je dit in deze contactarme tijd willen missen?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"En dat terwijl we allemaal ons druk maken om het milieu en klimaat."
Ik maak me nergens druk om hoor...

Kerstkaartjes zijn toch leuk.. Zo kan je overal we van zeggen: 'Niet meer doen.'

Niet meer tasjes bij de winkels;
Vlees halen bij de slager (zit er niet zo'n grote bak omheen.)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou precies, daarom stuur ik ze dit jaar niet, kan ik komend jaar met minder schuld gevoel in mijn V8 rondrijden....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zal ongetwijfeld werken anders waren ze er allang mee opgehouden. Zelf vind ik deze methode echter enorm muf. Als de wervingscampagne maatgevend is voor de rest van de organisatie dan vrees ik dat het met de besteding van de donaties ook niet echt goed gaat komen.
De volgende keer stoppen ze er een briefje in: In plaats u een pen te geven, hebben wij namens u alvast 0,10 Euro aan goed doel X besteed. Op een bepaald moment had ik het helemaal gehad en nu gaat elke post direct de prullenbak in.

behalve wensbrieven niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://sargasso.nl/archief/2008/07/04/vrijdag-vraag-geven-om-te-nemen/

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding