Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom worden metershoge kerstbomen in dorpen en steden steeds van heinde en verre aan gesleept maar niet met kluit permanent geplant?

Je weet wel die bomen van 10 tot 15 meter hoog.Wat is er optegen ze met kluit en al ergens te poten zodat men er jaren plezier van heeft.Toch waardeloos dat bomen van 50 jaar oud voor een paar weken maar worden neergezet.ik heb het niet over de kleine bomen bij de mensen thuis

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Milieu
923

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Dan is er niks speciaals meer aan! Kijk eens naar een sparreboom, hoe mooi en hoe gezellig die er uit ziet. Vooral hoe winters, als je denkt aan al die naaldenbomen in Canada. Dat past toch niet in de zomer? Bovendien zou het mensen niet heel erg opvallen als er dan een keer in het jaar lampjes in hangen. Mensen moeten juist gaan denken: 'Ooooh wat wordt het weer gezellig' als er op een dag in het jaar een grote boom ergens staat. Want dan valt het pas op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nu ga ik er van uit dat je bomen bedoelt die buiten worden neergezet op bijvoorbeeld een plein.

Een aannemelijke reden is dat men een gemeente niet het hele jaar een kerstsfeer wil doen uitademen...

Persoonlijk ben ik ook tegen het kappen van kerstbomen "omdat het zo gezellig staat".
Maar tegenwoordig worden er veel kerstbomen speciaal voor gekweekt door staatsbosbeheer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat het voordeliger is om elk jaar zo'n boom aan te schaffen (en dus te laten kappen) dan er 1 te onderhouden
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, dat Doordenkertje;

Leuke gedachtengang, maar ik denk dat het niet strookt met de heilige bestemmingsplannen ter plekke.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De onderhouds kosten (10 tot 15meter hoog) zullen wel heel veel zijn dus. En een jaar lang de kerstsfeer, en dan weer en weer, zal wel gaan vervelen dan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding