Is dit realiteit of fixtie?

http://www.nu.nl/economie/2134721/energie-twintig-jaar-vrijwel-gratis.html
Dan zal de schatkist een hoop geld mislopen of heffen ze dan zonnebelasting?

Toegevoegd na 2 minuten:
http://www.nu.nl/economie/2134721/energie-twintig-jaar-vrijwel-gratis.html

Toegevoegd na 3 minuten:
Sorry voor de dubbele link.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Milieu
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
voorlopig nog fictie.

Het beste antwoord

Waarschijnlijk gaan we dan dubbel zoveel betalen aan belastingen op energie. Simpelweg voor het onderhoud aan al die panelen, en alle grond die ze innemen, want de meeste willen ze niet op hun dak, das ook duur...... etc. etc. :s
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kan ook nog +

Andere antwoorden (4)

Ze zullen tegen die tijd ongetwijfeld wel een heffing of belasting gevonden of verhoogd hebben om zo de schatkist te spekken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou toch wel lekker goedkoop zijn.

Denk dat ze dan belasting heffen omdat je gratis zon krijgt en ze dan het geld kunnen gaan gebruiken om nog meer te investeren in een goed milieu! Of andere dingen weer duurder maken zodat het ene potje weer met het andere kunnen aanvullen.

Maar gratis in ons land!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben benieuwd hoe ze die belasting gaan noemen?
Zonne-tax? +je
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De huizen worden er minder mooi door met al die dingen op het dak, dus misschien wel aanzichtverstoring!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gratis bestaat in NL inderdaad niet grmbl.... +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee en de belasting dienst maakt het niet leuker maar wel makkelijker! grrrrr
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, zelfs de uitdrukking "voor niets gaat de zon op " verliest wel wat van zijn kracht dan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De zon zal altijd voor niets opgaan... Maar of je er voor niets naar mag kijken of er gebruik van mag maken, das weer een ander verhaal. Waarschijnlijk niet dus ;-) ..zodra de techniek er is dat ze je ervan uit kunnen sluiten zullen ze het niet laten ook! Graaiers. De belastingdienst maakt het voor startende ondernemers vaak wel weer leuker, maar die zijn op weg om graaier te worden, dus dat is als beloning dat je bij hun clubje gaat horen whahaha... :p
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Roofridders zaten vroeger te paard,nu rijden ze in een Mercedes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
humor taurus
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja,het is het vaste gezegde van mijn man,hij heeft heel veel humor.
Het lijkt me met de Nederlandse regering en het stelletje op geld en inkomsten beluste wolven in politiek Den Haag, vooralsnog fictie...

Enkele jaren terug had ik een plan gestuurd na een aantal op links georiënteerde partijen. Hiermee had de regering in 2006 ruimschoots voldaan aan de doelstelling van 2020. En dat voor nog geen eens de helft wat het redden van de banken nu gekost heeft...

Het antwoord dat ik ondermeer van Femke Halsema terug kreeg.: "We gaan uw voorstel niet in overweging nemen, omdat dit te veel geld kost!"

Om nu aan die doelstelling van 2020 te komen kost een slordige 200 miljard euro...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Te mooi om waar te zijn. Zoals hierboven al vermeld staat zal de overheid vast wel weer een of andere vage belasting verzinnen om zo toch geld binnen te krijgen. En terecht, waar moet het geld anders vandaan komen.
Bovendien lijkt het mooier dan het is, de energie is weliswaar gratis, echter de panelen en installaties die je huis nodig heeft kosten een flinke duit lijkt me.