Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waar valt een magneet onder, als we praten over oud ijzer recycling?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Milieu
9.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Goeie vraag.

Ik ga er van uit dat dit onder gewoon metaal valt, immers alles wat aan een magneet blijft hangen moet bij het reguliere metaal. Magneet trekt ook magneet aan. De rest kan na een geen aantrekkings controle met magneet door gaan voor rvs koper of aluminium.

Toegevoegd na 7 minuten:
Net even gecontroleerd dat lood waarvan ik twijfelde ,ook niet aangetrokken word. Dit houd de theorie staande. Maar kan me voorstellen dat Magneet waardevoller dan metaal is.
(Lees meer...)
11 jaar geleden
Als we het hebben over een permanente magneet ligt het er aan wat voor soort magneet het is. Vroeger werden magneten van staal gemaakt(met veel koolstof). Tegenwoordig bestaat een magneet uit een legering van verschillende metalen. Vooral sterke magneten bevatten ook zeldzame aardmetalen zoals Neodymium.
Elektromagneten bevatten een kern van ijzer of staal, maar de windingen zijn van koper.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ligt aan de grondstof waar hij van gemaakt is.
Is het een metalen magneet, dan valt hij gewoon onder oud ijzer.
Is het bijvoorbeeld zo'n rubbermagneet ( van die kleefvellen ), dan valt dit onder overig afval.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verantwoordelijk voor het magnetisme van magnetiet is het aanwezige ijzer. Veel ijzerlegeringen vertonen magnetisme. Naast ijzer vertonen ook nikkel, kobalt en gadolinium magnetische eigenschappen.

Ondanks deze eigenschap blijft het basis materiaal ijzer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding